pradi
 

















 
 
 
 
 Kardinolo Audrio Juozo BAKIO homilija Gailestingumo Motinos atlaiduose, lapkriio 12 d.
 
 2006 m. Gailestingumo Motinos atlaidai


Brangs Broliai ir Seserys,

Sveikinu visus, kurie atjote pas Gailestingj Dievo Motin Marij pareikti Jai savo pagarbos ir padkos, o drauge melsti maloni emikoje kelionje.

K tik girdjome Marijos diaugsmo giesm Magnificat. Šventasis Tvas Benediktas XVI, kalbdamas apie i Marijos mald, sak: Tai padkos, diaugimosi Dievu, lovinimo u jo didius darbus malda. Pagrindinis ios giesms tonas nuskamba jau su pirmaisiais odiais: Mano siela auktina Viepat. Auktinti Viepat – reikia suteikti jam erdvs pasaulyje, savo gyvenime, sileisti j ms laik ir veikl – visa tai yra giliausia tinkamo meldimosi esm. Kur Dievas tampa didis, ten mogus nepasidaro maas: ten didis tampa ir mogus, o pasaulis – viesus.

Šiuos Šventojo Tvo odius geriau suprasime, jei prisiminsime dvi Šventojo Rato eimas: Šventj Šeim ir Jono Kriktytojo eim. Marijos diaugsmo giesm isiveria susitikus dviem ventoms motinoms, kurios savo motinysts dovan suvokia ne kaip nuosavyb ir sunk rpest, bet kaip Dievo ir monijos plan – savo gyvenimu sitraukti Aukiausiojo krybos darb.

Šios eimos buvo Dievo ypatingai irinktos ir pakviestos atlikti savj uduot. Ms eim neaplank Viepaties angelas ir nepasak, k Dievas skyr atlikti, taiau Visagalio plane kiekvienas turime sau skirtj viet, kiekvienas esame Dievo nortas ir paauktas.

Paaukimas yra slaptingas dalykas, taiau drauge tai yra nuostabi galimyb dalyvauti gyvendinant dievikj sumanym. Dievas beldiasi ms irdis kviesdamas priimti J savo gyvenim ir leisti Jam iandien siknyti monijos kasdienybje.

Daug kalbame apie kunig paaukim ir vienuoli paaukim. Jie labai svarbs ir btini, taiau danai pamirtame, kad ie paaukimai negalt kilti be eimos, kurioje buvo pradti ir ugdyti. Diaugiuosi, kad i met Auros Vart atlaid tema – paauktieji eimai.

Šeima yra Dievo dovana. Šeimai Viepats suteik teis ir pareig pradti mog, j ugdyti bei paruoti savarankikam gyvenimui. Kiekvienos tvysts ir motinysts, kiekvienos eimos pradmuo gldi Dieve, kuris yra vis ms Tvas. Krikionika eima yra nam Banyia, nes parodo ir gyvendina Banyios kaip Dievo eimos bendruomenin ir eimin prigimt. Kiekvienas jos narys pagal jam bding vaidmen vykdo pakriktytj kunigyst, paddamas eimai tapti malons ir maldos bendruomene, mogik ir krikionik dorybi mokykla, tikjimo pirmo skelbimo vaikams vieta (KBK).

Sunku iandien kalbti apie laiming eim, nes ms visuomens gyvenimas liudija prieingai: gausus skyryb skaiius, nedarns, pykio ir prievartos kupini namai, apleisti ir skriaudiami vaikai byloja apie skaudi eimos kriz. Ji ksinasi sunaikinti i vent institucij, be kurios nemanu uauginti pilnaverio ir laimingo mogaus. Pro eimos griuvsius nuomiai veriasi palaida ir nesipareigojanti bendryst, ikryps vienos lyties asmen mgavimasis emiausiais savo instinktais.

Kas sustabdys bais moralin mar, kuris ksinasi praudyti ms eimas? Sugrkime prie pradioje mintos Šventojo Tvo frazs, kad reikia suteikti Viepaiui erdvs pasaulyje, savo gyvenime, sileisti J ms laik ir veikl.

Šeima gimsta i meils. Du mons pamil vienas kit apsisprendia drauge gyventi ir rpintis savo meils vaisiais – vaikais. I kur kyla i meil? Evangelijoje skaitome, kad Dievas yra meil. Tik Dievas yra visokios meils altinis. Kas nori dovanoti meil, vis pirma pats turi j gauti kaip dovan. Jeigu nesisemsime i meils altinio – Dievo, ms mogikoji meil truks neilgai; ji nuseks ir idius; ji bus vairi sunkum bei ibandym veikta; ji negals likti dovanojanti ir itikima iki galo.

Santuokos sakramento malons dka yra atveriamas Dievo meils altinis, kuriuo gali maitintis kiekviena eima vis savo buvimo emje laik. Sakrament versm ir sudaro Dievui skirt erdv, kuri kiekvienam mogui leidia bti tuo, kas jis i ties yra, kam jis paauktas: Dievo paveikslu, aukiausiu ir tobuliausiu Dievo kriniu.

Šventasis Tvas Benediktas XVI savo enciklikoje Dievas yra meil sako: Meil auga per meil. Meil yra dievika, nes ateina i Dievo ir susivienija su Dievu, iame susivienijimo procese paversdama mus „Mes“, veikianiu ms susiskaldymus ir leidianiu mums tapti viena taip, kad galiausiai Dievas bt „viskas visame kame“(plg. 1 Kor 15, 28).

Turdami pastov ry su Dievu ir mes tapsime aminosios meils nejai, dievikosios meils skleidjai emje. Ši dievikoji meil ne tik palaiko ms kasdienin ilum ir darn eimoje. Ji iki begalybs ipleia ms susitikim erdv.

Motina Marija Dievo meils paliesta neusisklendia maame eimos ratelyje. Ji skuba per kalnus patarnauti savo giminaitei Elzbietai, kuri irgi laukiasi kdikio. Ar gali bti kas nors graiau, nei besilaukiani motin diaugsmas ir tarnyst? Neti gyvyb – tai neti diaugsm. Motina, kuri tampa diaugsmo neja, suteikia vaikams ypating saugum ir moko juos itikimos bei tvarios meils groio. Motinysts dovana neapsiriboja tik savo vaikelio primimu ir rpesiu. Motinika irdis yra pajgi mylti kiekvien, kuriam ji reikalinga, kur gali pakelti ir paguosti. Kiek daug motin iaugino ne tik savus, bet ir svetimus vaikus, nepristigdamos jiems meils. Jau ir pas mus vis danesn savanoryst, kuri ypa irykina moters paaukim padti ligoniams, keniantiems, atstumtiems ir nemylimiems.

Šalia teiss gimti kiekvienas vaikas turi teis namus. Nazareto namai nespindjo prabanga ir patogumais. Atvirkiai, jie buvo neturtingi, taiau didiausias j lobis buvo meil, kuri niekada nesibaigdavo, nes kilo i aminj versmi. Kalbdami apie Marij, negalime nepaminti Juozapo, kuris yra dvasins tvysts simbolis ir pavyzdys. Marijos meil kvp j tapti dvasiniu tvu kdikio, kuris buvo pavestas jo globai.

Suvokimas, kad esi laukiamas, esi mylimas Dievo ir tv, yra tvirtas pamatas, skatinantis mog augti bei mokytis mylti. Kasdieniams vargams ir darbams isekinus ms meils atsargas, atsigrkime Šventj Šeim. Tesuildo mus velnus Marijos atsidavimas ir Juozapo meil bei itikimyb. Teudega jie mus kartu trokimu saugoti ir mylti eim. Melskime Gailestingj Dievo Motin Marij u ms eimas ir praykime jos pagalbos visiems, kurie yra paaukti eimai.
 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi